Turktime

Erdoğan Pezeşkiyan ile görüştü

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde ikili ilişkileri, bölgesel gelişmeleri ve İran-ABD mutabakatını ele aldı.
ABONE OL
Abone Ol
Erdoğan Pezeşkiyan ile görüştü
Haberler / Siyaset
22 Haziran 2026 Pazartesi 20:31
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan arasında bir telefon görüşmesi gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, görüşme kapsamında Türkiye-İran ikili ilişkilerinin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmelerin değerlendirildiği bildirilerek, "Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Liderler, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı" ifadesine yer verildi.

ABD-İRAN MUTABAKATI VE BÖLGESEL BARIŞ ADIMLARI

Görüşmede İran ile ABD arasında sağlanan uzlaşmaya dair değerlendirmelerde bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'nin barış sürecine yönelik destek vereceğini belirterek müzakereleri engellemeye çalışacak taraflara karşı hassasiyet gösterilmesi gerektiğini vurguladı. Yeni dönemde istikrarı artıracak hamlelerin önemine değinen Erdoğan, Türkiye'nin bu amaç doğrultusunda faaliyet yürüteceğini ifade ederek, "Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu, Türkiye olarak sürecin barışla sonuçlanması için elimizden gelen desteği sağlayacağımızı, müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemli olduğunu ifade etti. Cumhurbaşkanımız, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye’nin bunu tesis etmek için çalışacağını belirtti" dedi.

EKONOMİK VE ENERJİ İŞ BİRLİĞİ VURGUSU

İki ülke arasındaki ekonomik ilişkilere de değinen Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye ve İran'ın ticari, mali ve enerji alanlarındaki ortaklıklarını ilerletmek adına adımların atılmaya devam edeceğini kaydederek, "Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji iş birliğini geliştirmek için adımlar atmayı sürdüreceğimizi de ifade etti" açıklamasında bulundu.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL SİYASET DÜNYA MEDYA MAGAZİN SPOR YAZARLAR RÖPORTAJLAR PORTRELER ANKARA KULİSİ FOTO GALERİ VİDEO GALERİ KÜLTÜR SAĞLIK EKONOMİ TEKNOLOJİ ANALİZ TEKZİP
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Turktime