Turktime

Dikkat çeken bulgu! Et tüketiminin demans riskini yüzde 45 azaltabileceği belirlendi

Uzmanlara göre, "Alzheimer geni" olarak bilinen APOE4 varyantını taşıyan kişilerde düzenli et tüketiminin demans riskini yüzde 45 azaltabileceği tespit edildi.
ABONE OL
Abone Ol
Dikkat çeken bulgu! Et tüketiminin demans riskini yüzde 45 azaltabileceği belirlendi
Haberler / Sağlık
25 Mart 2026 Çarşamba 12:15
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Stockholm Üniversitesinden araştırmacıların yürüttüğü çalışmada, 60 yaş ve üzerindeki bilişsel açıdan sağlıklı ve yüzde 25'i APOE4 varyantını taşıyan yaklaşık 2 bin İsveçli yetişkin 15 yıl boyunca izlendi.

Alzheimer hastalığının en yaygın demans türü olduğu ve vakaların yüzde 90'ından fazlasının APOE4 geniyle bağlantılı olduğu biliniyor.

Araştırmada, söz konusu APOE4 gen varyantını taşıyan ve düzenli et tüketen kişilerde, daha az ya da hiç et tüketmeyenlere kıyasla demans geliştirme riskinin neredeyse yarı yarıya düştüğü saptandı.

Ayrıca, APOE4 taşıyıcılarında yüksek et tüketiminin hem zamanla daha iyi bilişsel performansla hem de düşük demans riskiyle ilişkili olduğu belirlendi.

Öte yandan, işlenmemiş kırmızı et ile tavuk eti arasında bilişsel etki bakımından anlamlı bir fark bulunmadığına işaret edilen araştırmada, işlenmiş et ürünlerinin ise APOE4 varyantından bağımsız olarak demans riskini artırdığına dikkati çekildi.

Araştırmanın bulguları "JAMA Network" dergisinde yayımlandı.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL SİYASET DÜNYA MEDYA MAGAZİN SPOR YAZARLAR RÖPORTAJLAR PORTRELER ANKARA KULİSİ FOTO GALERİ VİDEO GALERİ KÜLTÜR SAĞLIK EKONOMİ TEKNOLOJİ ANALİZ TEKZİP
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Turktime