Turktime

Abbas Güçlü yazdı: Sorular zor mu, kolay mı?

Milliyet yazarı Abbas Güçlü, YKS ile ilgili dikkat çeken bir yazı kaleme aldı.
ABONE OL
Abone Ol
Abbas Güçlü yazdı: Sorular zor mu, kolay mı?
Haberler / Medya
21 Haziran 2026 Pazar 16:49
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Milyonlarca öğrencinin geleceğini ilgilendiren sınavlarla ilgili yazı kaleme alan Abbas Güçlü, dikkat çeken ifadeler kullandı.

ABBAS GÜÇLÜ'NÜN YAZISI ŞÖYLE:

Üniversite macerası

YKS’de ilk tur dün gerçekleşti! İkinci tur bugün tamamlanıyor. Dün olduğu gibi bugün de tüm adaylarımıza başarılar diliyoruz.

Daha iyi bir gelecek için çok çalıştınız hem siz hem de aileleriniz çok büyük fedakârlıklarda bulundu ama en acısı en güzel yıllarınızı doyasıya yaşayamayıp ders çalışma dışında hemen her şeyi sürekli ötelemenizdi.

Bugüne kadarki çabalarınızın mükafatını alacağınız o sınav maratonu nihayet bugün sona eriyor. Emeklerinizin karşılık bulması ve hayallerinizin gerçeğe dönüşmesi için sayılı saatler, sayılı günler kaldı.

Sırada şimdi puanların açıklanması, tercihler, yerleştirme sonuçlarının paylaşılması ve kayıt süreci var. Onlar da göz açıp kapayıncaya kadar geçecek; birkaç ay sonra üniversiteli olmanın mutluluğunu, kıvancını yaşayacaksınız. Şimdiden canı gönülden kutluyoruz…

Peki dün sorular nasıldı? Hemen her yıl olduğu gibi yine kimilerine göre zor kimilerine göre de kolaydı.

Bu noktada dünü dünde bırakıp bugünkü sınava ve özellikle de sonrasına odaklanmak en doğru olanı.
Testlerin “zor” ya da “kolay”, sürenin “yeterli” ya da “yetersiz” olması kişiden kişiye değişen izafi kavramlardır. Bu yüzden, bu yöndeki genel değerlendirmelere takılıp kalmayın.

Önemli olan Türkiye ortalamaları, standart sapmalar ve yüzdelik diliminiz! Onları görmeden ne söylense boştur!..

Peki bugünkü sorular nasıl olur?
Alan yeterliliği arandığı için düne göre çok daha zorlayıcı olacağı kesin ama moraliniz bozulmasın çünkü sizin için zor olan herkes için ya da çok önemli bir çoğunluk için de zor olacaktır.

Gözetmenler!

ÖSYM’nin cimriliği nedeniyle sınav gözetmenliğine başvuran çok olmamış ki bu yönde gözle görülür yetersizlik olduğu dile getirildi. Sınav öncesi yaşanan son dakika krizleri ve perişanlıklar da can sıkıcıydı.

Eskiden geç kalanlar için ayrı bir sınıf vardı ve geç kalan adaylar belli bir süreye kadar orada sınava girerdi. Cezaları da kaybettikleri süre olurdu. Şimdi bir yılları yanıyor!

“Zamanında gelselerdi” diyenler çok olacaktır. Gerekçelerini bilmeden yapılan değerlendirmeler, bazen çok acımasız oluyor. Ne olur biraz empati!..

YAZININ TAMAMINI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL SİYASET DÜNYA MEDYA MAGAZİN SPOR YAZARLAR RÖPORTAJLAR PORTRELER ANKARA KULİSİ FOTO GALERİ VİDEO GALERİ KÜLTÜR SAĞLIK EKONOMİ TEKNOLOJİ ANALİZ TEKZİP
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Turktime